U bent hier
Technische helpdesk ondersteunt horeca bij registratie witte kassa

Met het oog op de invoering van de witte kassa moeten alle betrokken horecazaken zich tegen 28 februari van dit jaar verplicht registreren. Om hen bij dat proces te ondersteunen heeft Elke Sleurs, staatssecretaris voor Bestrijding van de fiscale fraude, nu ook een helpdesk opgericht. Horecazaken die technische problemen ondervinden bij hun registratie worden daar verder geholpen. Met inhoudelijke vragen konden ze hier al terecht.
Op 1 januari 2016 moet de witte kassa overal operationeel zijn. Momenteel hebben 3.000 horecazaken zich reeds geregistreerd, terwijl 37.000 dat nog moeten doen, en dat op relatief korte termijn. “We kregen van de sector het signaal dat er nood was aan extra ondersteuning bij dat registratieproces”, zegt Sleurs. “We willen de horecazaken daarin bijstaan en het hen zo makkelijk mogelijk maken. Deze helpdesk is daarvoor het ideale instrument.”
De helpdesk is elke werkdag te bereiken van 8 tot 17 uur op het nummer 02 572 57 57 (gelieve na de taalkeuze ‘Optie 2: Technische vragen’ in te tikken).
Begeleidende maatregelen
Samen met haar liberale collega Bart Tommelein, bevoegd voor Bestrijding van de sociale fraude, maakte staatssecretaris Sleurs recent ook vijf begeleidende maatregelen bekend die de invoering van de witte kassa moeten vergemakkelijken. Die moeten geïmplementeerd zijn tegen 1 oktober 2015. Meer daarover lees je hier.